Wat als een leverancier slechte goederen levert?

Bij het plaatsen van een bestelling, legt u meestal vast welke goederen er precies geleverd moeten worden. Maar wat als u niet tevreden bent over de kwaliteit van de geleverde producten? Wat zijn dan de mogelijkheden?

Het vaststellen dat een product niet aan de verwachte kwaliteitseisen voldoet is niet altijd eenvoudig. Volgens de wet mag u van een leverancier verwachten dat producten bepaalde eigenschappen bezit. Wanneer dit niet het geval is, is er sprake van contractbreuk. Uw leverancier is dan de contractuele afspraken niet nagekomen, ook als er niets over de kwaliteit is opgenomen in het contract.

Tijdig klacht indienen is belangrijk!

Voordat u verdere stappen gaat ondernemen, is het belangrijk dat u de andere partij eerst een redelijke kans geeft om alsnog de afspraken uit het contract na te komen.

Als je bij de levering reeds merkt dat de goederen niet goed zijn, moet je deze niet
aanvaarden. Schrijf op het document van de levering dat de goederen niet voldoen.
Contacteer je leverancier onmiddellijk en meld het probleem, liefst via mail. Als je
pas merkt dat de goederen niet goed zijn na ontvangst van de goederen, kan je alleen maar mailen. Meld zo snel mogelijk dat de goederen niet goed zijn. Zet in de
mail dat de leverancier de goederen terug dient op te halen. En meld ook dat je niet
van plan bent de levering te betalen. Het belangrijkste is dat je goed communiceert
met je leverancier.

Wat als een leverancier slechte goederen levert?
Vorige
Vorige

Kan ik mijn boekhouding zelf doen? 3 weetjes!

Volgende
Volgende

Wanneer zal een klant de door mij gestuurde factuur betalen?